15 Ocak 2012 Pazar

OXALİK ASİT UYGULAMASI

Geçtiğimiz hafta havanın uygun olmasından istifade ederek yine biraz fidan diktik.Bu esnada da arılığa uğradım.Onlarda fırsatı değerlendirip uçuş yapıyorlardı.Uçma tahtalarının üzerilerine bakınca bir çoğunda dışarıya atılmış tek tük de olsa ölü arılar vardı.
Bazı kovanların çekmecelerini çekerek kontroller yaptım.Bu esnada da tabanların alttan fotoğraflarını çektim.

 Çekmecelerdeki manzaralar hemen hemen aynı.Arının salkım yaptığı yerlerdeki kırıntıların daha çok olduğu görülüyor.

Bu kırıntıları yakından inceleyince varroa ölüleri gördüm.Resimleri büyütünce sizde görebilirsiniz.Siyaha yakın koyu kahve tonda renkleriyle hemen ayrılıyorlar.
Demek ki bu naletlerle kışında mücadele etmek şart,yoksa zavallı arıyı on iki ay boyunca rahat bırakmayıp tüketecekler.
Yine iki hafta önce eminönüne indiğimde bir miktar formik ve oxalik asit aldım.
Bilmeyen dostlara yardımcı olur diye tabelanın ve sokağın fotoğrafını çektim.Mısır çarşısının sirkeciye doğru açılan kapısından çıkınca yirmi otuz adım ileride sokağa ulaşılıyor.Burada gördüğünüz dükkanlar kimya ürünleri satıyor.İstediğiniz asitleri buradan temin edebilirsiniz.Bu arada da aman dikkat diyorum arıcı dostlarım uygulamaları tam öğrenmeden,tedbirlerinizi tam almadan sakın sakın işe girişmeyin.
Dün yani cumartesi günü öğleden sonra karla karışık yağmur yağıyordu.Isı 0 dereceye yakın olunca uygundur deyip çoktan beri ertelediğimiz.Uygulamayı yaptık.200 ml'si şekerden oluşan 1000ml litre'lik bir şerbet hazırladık,% 3,5 oranında yani 35 mg toz oxaliğimizi de katarak ılık bir şekilde her çıta aralığına 5 ml gelecek gibi verdik.Gibi diyorum çünkü her çıta aralığını 5 ml'lik dolduracak arı nerde resimde ki arıların durumu bizi sevindiriyor.
Çıtalara ve peteklere damlatmamaya dikkat ettim ama ne kadar etsende yine kaçıyor.
Hayırlısıyla baharı görürsek bu sene inşallah daha tecrübeli daha bilinçli işler yapacağız.
İşim bittikten sonra elimdeki hazır artan solüsyonla üç kovan arısına baktığım Mehmet beyin bu küçük çiftliğine geldim.Sevgili Mustafa abi çiftliğin işlerine bakan sorumlu müdür.Çok değerli,mütevazi,verimli,becerikli bir insan gün görmüş birisi vaktinde libyada bile çalışmış.
Soy ismi KARAGEYİK bu gün kara hindilere benzemişsin dedim ona gülüyor.Baksanıza hindi kara,kendi kara bir de kara kara giyinmiş haksızmıyım.
 Buradaki kızlarmızı da rahatlatalım.Onlara ne kadar iyi bakarsak onlarda bize ona göre karşılığını verecek.Doğrusu bakımlarına biraz geç başladıysam da bu yaz çok güzel bal verdiler.Ne demişler bakarsan bal olur.
Buradaki kahraman da arı salkımdayken kahraman yoksa ben bakım yaparken yirmi metre ileriden bakıyor.
Şunların güzelliğini görüyormusunuz.
Beni görünce trencilik oynamaya başladılar.
Ya bunlara ne dersiniz her biri ne kadar güzel,ne kadar temiz,ne kadar bakımlı değilmi.Evet burada ki oxalik asit uygulamasınıda yaptıktan sonra bu günkü işlerimizi bitirmiş olduk.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder