22 Aralık 2012 Cumartesi

2012 Eylül Pürendeyiz

 Memed ağayı ikna etmek zor oldu.Gel arıyı pürene götürelim,bulunduğumuz yer de bir şey yok...dinlemez.Götürsek ne olacak,ne olacak anlatmaya çalıştım.Burada kalırsak arıyı biz beslemek zorundayız.Götürürsek en kötüsü hayvan kendini besler,daha da önemlisi polen biriktirir erken ilkbaharda yavru atar onu besler.Bildiğiniz gibi kıştan çıkan arı çiçekler açmadan polen bulamaz dolayısıyla yavru besleyemez.Sonunda ikna oldu,geldik bizim köyün pürenlik alanına.
 Kabakça'dan kaldırdığımız arılar için ilçe tarımdan konaklama belgesi alırken eksik plakaları da tamamladım.

 Hemen yakınımızda Sadık BABAOĞLU'nun arılığı.Fotoğrafta görülense bizim İbrahim çavuşumuz.Aslında köyün onbaşısı nerede bir iş var herkes onu arar,ormanı karış karış bilir her gün gezer.Bir kaç arısıyla arıcılık da yapar.O gün beraber gezdik.
 Pembe ve morun çeşitli tonlarında pürenler açmış bol bol fotoğraflarını çektim.Sizler de bu zevki benimle paylaşın.




Saat 10.00 civarı güneş henüz yatık bir şekilde doğudan vuruyor,sonbaharın belirgin özelliği ve biz bazı kontroller de bulunuyoruz.Buraya kadar yaşadıklarımız da pürende ki birinci maceramız bir de bunun ikinci bölümü var...






Baharda ilk toplantımıza katılan,köyümüzde yazlığı olan Abdullah beyden söz etmiştim.Arıya meraklı olan bu abimizin arıcılıkta hevesi olduğundan söz etmiştim.
Galiba benimle geze geze de iyice kanına girdi ki sonucu görüyorsunuz.
 Ona da güzel bir arılık inşa ettik.İskeletini oluştururken usta bir arkadaşımızdan yardım aldık.Geri kalan kısımlarını biz tamamladık.
 Köylünün kotar dediği bu indirme ( veya sundurma ) hakkında biraz teknik bilgi de paylaşayım sizinle.Çatı iskeleti 5x10 keresteden desteklerle oluşturuldu,bunları dikine kesen tahtalarla da döşemesi yapıldı.Çünkü bunların üzerine ondulin döşemeyi planladık.Dikine olan taşıyıcı kolonlar ise 10x10 keresteden.
 Arılığın kapalı kısmı doğal olarak kuzey cepheye yapıldı,hakim rüzgarları kesmek şart.Önemli bir ayrıntı dikkat ederseniz görülüyor,döşemelerin arası yaklaşık1cm aralık bırakıldı ki rüzgar tahliyesi yapabilmek için,yoksa mümkün değil kurtaramazsınız.Kuvvetli lodosta söker atar.Tanıdığım iki tane arılık böyle uçtu.
Taşıyıcı kolonların arası en az 2m olmalı biz kurarken 4m aralık ile başladık,gün bitene kadar iskeletini bitirelim diyerek.Daha sonra aralarını tamamladık.10X10 kolonların dibini 5x10 kazıklarla besledik.İndirmenin yanlarını ve perdenin arkasını da 4m de bir 5x10 yan çalma denilen bağlantılar yaparak destekledik.İlk fotoğrafta başlangıcı görülüyor.Kovanları koyacağımız sehpa düzenini de sabit yapmaya karar verdik.Ben yerden yüksekliği 45 cm olarak tespit ediyorum bana en ideal ölçü gibi geliyor.
Bitmiş halini görüyorsunuz.

Bu sera iskeletini de brandayla kaplatarak kendimize bir kullanma odası yaptık.Üç cephesinde sinek telli penceresi de var tabi.
Eee hak ettik değil mi...hepinizden özür dileyerek...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder