8 Şubat 2012 Çarşamba

BESİN KONTROLÜ ve KIŞ

 Ocak sonuna doğru,kardan önce ısının yükselmesini fırsat bilip kolonileri kontrol ederek hafif bir besin takviyesi yaptık.
 Genel durum arı biraz zayıf bal yeterliydi.Sadece bir koloni de arının salkım yaptığı çıtalarda eksilme gördüm.İki çıta ballı petekle takviye ettim.Sonuçta böyle bir kontrol yapmamız iyi oldu.
 Kış sonuna doğru arının besinini kontrol etmekte koloni kayıplarını önleme açısından büyük fayda var.Muhsin hocada şunu söylüyor,kış sonu,erken ilkbahar arının besiye ihtiyacı varsa havanın sıcak olduğu bir gün,gün ortasında arının 1...2 saat içerisinde çekip depolayabileceği kadar ( 250..300 ml gibi ) 1/2 ılık şerbet verirseniz bu koloniye can verir diyor.Önümüzdeki günlerde ilk sıcak havada tekrarlamayı düşünüyorum.
 Bir süredir fırsat bulup arılıkda ki boş kovanları elden geçirmek istiyordum.Çünkü içlerinde sarıca arılar barınıyordu iyi bir temizlik yaptık epeyce sarıca arı öldürdük.Bunların kanatları kendi boyundan uzun olanları dişisiymiş bu konuda bir tavsiye okumuştum,bunları böyle erken ilkbaharda öldürürseniz bir koloniyi yok etmiş kadar olursunuz diye bu operasyonu da bitirdik iyi oldu.
 Bu esnada çiftleştirme kutularından birinde kuş yuvasına benzer bir ot yumağı gördüm merakla dışarıya aldım.Acaba içinde bir şey varmıdır diye karştırdım,göründüğü gibiydi.Köye dönüp sorduğumda fare yapar dediler.
 Ve bir hafta önce habercisini gönderen kar'ın kendisi de geldi.Besin takviyesi yapmanın önemi şimdi daha iyi çıktı ortaya!...
 Yukarıda ki fotoğrafta köydeki evimizin önü,bu fotoda da yan tarafı görülüyor.
 Tipi şeklinde yağan kar çoğalmaya başladı.
 Yine yan tarafta yabana kaçmış olan bir armut ağacı var.Kar böylesine yağarken bile dışarıda olan bu kargalar aklıma aç olabileceklerini getirdi.Bahçenin bu tarafına devamlı ekmek kırıntıları silkiyoruz.
 Köyümden manzaralar,eski bir arabanın şasisine monte edilmiş bir hızar düzeneği odun kesmekte kullanılıyor.
 Hemen yakınımızda toprak bir komşu evi!...
 Bunlarda başka bir komşu Trabizonlu laz Ali'nin tavukları...Dışarıda kar var kümes en garantili yer.
 Köyün alt tarafı tipi görüş mesafesini düşürüyor.
 Başka bir komşu bahçesi kış sebzesi lahanalar kar altında...
 Arka sokağın manzarası...
 İşte burası da köyümüzün eczanesi havalar soğuyunca sık sık uğradığımız yerlerden birisi rahatsızlanan babamın ilaçlarını almaya gittim.Eczacı kardeşimiz Emrah'ın durumu da bizden aşağı değilmiş meğer...Takkeyi kafaya geçirmiş.
Hasan SALCI abimiz köyümüzün en yaşlı arıcılarından sanırım 32 doğumlu...Bahar gelsin de inşallah eczane yerine arılıklar da buluşuruz.Bu arada arıcılık Emrah'ın gönlüne de düştü galiba bir iki kovan da bana ayarlasanıza diyor.Hayırlısı olsun!...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder